Ważny jest też Spam Score, który również powinien być możliwie jak najniższy. O ile nie zadbamy o te wskaźniki, to być może pozyskany link z danej strony tak de fakto bardziej nam zaszkodzi, niż pomoże. Zwyczajnie wskaźnik jakości i siły takiego linku nie będzie praktyczny dla naszej strony internetowej. Stąd też pozyski wanie linków umieszczonych na zewnątrz powinno odbywać się w ściśle zaplanowany sposób. W szczególności wówczas, gdy strona jest świeża a domena ma nieduży staż. Takie strony są dosyć wyczulone na pozycjonowanie strony i wszelkie ruchy powinny być prowadzone w sposób ostrożny i przemyślany. W przeciwnym razie roboty Google mogą wyczuć całą sytuację i po prostu nie indeksować nowych artykułów ani linków zewnętrznych. Strony, na której umieszczamy tzw. anchory powinny być dopasowane pod względem branży i umieszczanych treści. Na prawdę istotna jest też różnorodność linków, ażeby wszystko wyglądało w jak najbardziej profesjonalny sposób. Oczywiście pełną moc linków umiejscowionych na zewnątrz otrzymamy także dopiero wówczas, gdy na naszej stronie przeprowadzona została kompleksowa optymalizacja sklepu online. Mowa tutaj o dodaniu wszystkich opisów produktów, meta description, czy także o kompresji obrazków. Ważnym składnikiem mogą być także artykuły na blogu a także linkowanie wewnątrz strony internetowej, ponieważ roboty Google także biorą te aspekty pod uwagę.
Więcej informacji na stronie: long tail pozycjonowanie